Opis linii przemysłowej 303G (Ostrava hl. n., os. n., obvod Hruov - odbočka Rychvald)

W roku 1874 kopalnię połączono bocznicą z leżącą na C.K. Uprzywilejowanej Kolei Północnej stacją w Gruszowie, a do przetaczania wagonów na stację początkowo stosowano tu konie. W kolejnych latach przestawiono się na trakcję parową, a od roku 1942 tor umożliwiał również dojazd do pobliskiej kopalni Ida II (Heřmanice). Do dziś zachował się ślad toru załadowczego przebiegającego tuż przy betonowej skarpie, stanowiącej obecnie mur więzienia.
W latach 1988-1990 tor z okolic kopalni Heřmanice (na której 30 czerwca 1993 zatrzymano wydobycie) przedłużono i skomunikowano z odcinkiem dawnej Kolei Koszycko-Bogumińskiej poprzez posterunek odgałęźny Rychvald. Odtąd stanowi on przemysłową niezelektryfikowaną linię kolejową 303G o długości 7,1 km, która ma swój początek w obrębie głównej ostrawskiej stacji, w regionie okręgu nastawczego dawnej stacji Ostrava Hruov, następnie przebiega przez grupę torów zdawczo-odbiorczych Heřmanice w okolicy zabudowań byłej kopalni o tej samej nazwie, a jej koniec to posterunek odgałęźny Rychvald. Trasa jest łącznikiem pomiędzy Ostrawą a odcinkiem dawnej Kolei Koszycko-Bogumińskiej - umożliwia więc dostęp do szlaków górniczych z rejonu stacji Ostrava hl.n. bez konieczności jazdy przez Bogumin. W ciągu trasy znajdują się zjazdy na bocznice złomowisk oraz bocznicę zwałowiska „Korunka”.
Copyright © Koleje Śląska Cieszyńskiego 2007-
Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego
Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego