Opis i historia linii 305A Chałupki (PKP) - Bohumín
Uruchomiona po oddaniu do użytku 3 września 1849 roku mostu na rzece Odrze linia o przeznaczeniu pasażerskim i towarowym. Połączyła ona obecne Chałupki (wówczas Annaberg w Prusach) z Boguminem (wówczas Oderberg w Autro-Węgrzech). Most na Odrze został zniszczony już w roku 1866 przez wojska pruskie podczas wojny prusko-austriackiej, a odbudowany został w roku 1867. Również podczas powodzi w roku 1997, z powodu zapadnięcia się jego przęseł, ruch został zawieszony na dłuższy okres czasu.
Od 1 stycznia 1906 roku znalazła się pod zarządem państwowym, podobnie jak większość linii kolejowych C.K. Uprzywilejowanej Kolei Północnej Cesarza Ferdynanda.
Jest to jednotorowy zelektryfikowany łącznik stacji w Chałupkach ze stacją Bohumín i najczęściej jest wykorzystywany przez pociągi osobowe Kolei Śląskich, które docierają nie tylko do granicznych Chałupek, ale i do bogumińskiej stacji. Sąsiaduje z linią 305C na większości swego ciągu. Linia nie posiada żadnych dodatkowych przystanków osobowych i stacji w swym przebiegu.
W oznakowaniu numerycznym opisywanych linii w czeskiej części Śląska Cieszyńskiego stosujemy na naszym portalu Označení tratí podle tabulek traťových poměrů.
Copyright © Koleje Śląska Cieszyńskiego 2007-
Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego
Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego