Opis linii przemysłowej 303F (Doubrava - Lazy)
Linia będąca odgałęzieniem ze stacji węzłowej Doubrava do kopalni węgla kamiennego „Lazy”. Głębienie szybu tegoż zakładu rozpoczęto w roku 1890, a nazwany został „Neuschacht” (pol. Szyb Nowy). W latach 1950-1991 kopalnia znana była pod nazwą „Antonín Zápotocký”, a od roku 1991 „Lazy”. W latach 2008-2014 była częścią kopalni „Karviná”, a od dnia 1 stycznia 2015 wcielona została w struktury zakładu górniczego nr 1.Trasa licząca nieco ponad 2 kilometry przebiega polami w granicach gminy Dąbrowa oraz Orłowa w terenie z wyraźnie widocznymi efektami wieloletniej działalności górniczej, a powstała już w XIX wieku, kiedy kopalnia rozpoczynała wydobycie. Co ciekawe jeszcze przed rokiem 1912 wybudowane zostało jej kręte przedłużenie w kierunku południowym, które komunikowało kopalnię ze stacją w Suchej Średniej (rozebrane przed rokiem 1989).
Dzień 28 listopada 2019 był ostatnim dniem wydobycia węgla kamiennego w zakładzie „Lazy”. Zabudowania zakładu jak i opisywana trasa jest widoczna z drogi krajowej nr 59, jako że bocznica przebiega wiaduktem nad tą drogą. Likwidacja kopalni ma potrwać do roku 2023.
Opublikowano 31 marca 2020 roku
Copyright © Koleje Śląska Cieszyńskiego 2007-
Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego
Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego Koleje Śląska Cieszyńskiego


