Opis i historia linii 323 (odcinek Ostrava hlavní nádraží - Frýdlant nad Ostravicí)

Mapa z 1937 roku z zaznaczonym ówczesnym przebiegiem linii 323
(kliknij aby powiększyć)

Linia 323 została oddana do użytku w ruchu towarowym w 1862 roku, a w ruchu osobowym w 1871. Łączy Ostrawę z najważniejszymi miejscowościami na południe od miasta, czyli Frydkiem-Mistkiem, Frydlantem nad Ostrawicą i Wałaskim Międzyrzeczem. Śląsk Cieszyński linia opuszcza za stacją Pržno, patrząc w kierunku Frydlantu, ale ze względu na fakt iż kilka stacji znajduje się na terenie miejscowości, które chociaż częściowo znajdują się na Śląsku Cieszyńskim została ujęta w spisie linii portalu.

Linia posiada dwa tory na odcinku Ostrava hlavní nádraží - Vratimov (pozostała część jest jednotorowa), zelektryfikowana jest na odcinku Ostrava hlavní nádraží - Ostrava-Kunčice (elektryfikację przeprowadzono w latach 2005-2007, a planową eksploatację trakcji elektrycznej zainaugurowano 7 grudnia 2007 roku).

km

Copyright © Koleje Śląska Cieszyńskiego 2007-
W górę strony