FAQ |  Szukaj |  Użytkownicy | Rejestracja |  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Linia Ostrava hlavní nádraží - Valašské Meziříčí
Autor Wiadomość
Mateusz Penkala 
Zbrojne ramię KŚC

Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 1340
Skąd: Pless O.S.
Wysłany: 27 Lipiec 2013, 20:33   Linia Ostrava hlavní nádraží - Valašské Meziříčí

Rozpoczęły się bieżące prace utrzymaniowe na odcinku Liskovec - Paskov, w zwiazku z czym kursuje tam zastępcza komunikacja autobusowa:

https://picasaweb.google.com/117515193272870713610/KolejeCzeskieInfrastruktura#5905375889445722050

Autobusy były cztery co zapewniało optymalny komfort podróży jeśli chodzi o zapełnienie pojazdów.
Składy wagonowe w Paskovie czekające na podróżnych z KKA, miały zapięte lokomotywy po obu stronach składu, celem usprawnienia zmiany czoła pociągu. Poniżej zdjęcie przesiadających się pasażerów z autobusów:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/yzNlzd_QWkCpTKHj0lMTP9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

Sama organizacja KKA bez zastrzeżeń.
 
 
Bułarzej 
Zbrojne ramię KŚC

Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 2243
Skąd: Giza
Wysłany: 3 Listopad 2014, 19:57   

Ciekawa informacja, szczególnie w kontekscie ruchu towarowego na tej linii:
http://hutnictwo.wnp.pl/a...7613_1_0_0.html
 
 
rado119 
Ekipa KŚC

Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 1065
Skąd: Jo je stela!
Wysłany: 17 Marzec 2015, 19:09   

Lokomotywa 749.107, czyli "Bardotka" dostała (prawdopodobnie tymczasowy) przydział na obsługę części połączeń na trasie 323. Szczegóły dotyczące obiegów dostępne tutaj: http://sledovani.55p.cz/b...php?disp=3-2015
 
 
 
Bułarzej 
Zbrojne ramię KŚC

Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 2243
Skąd: Giza
Wysłany: 18 Marzec 2017, 20:06   

Jakie to szczęście (bez żadnej ironi), że weekendy ruch pociągów pasażerskich między Kończycami a Frydkiem-M. jest mniejszy. Dziś popołudniu każda stacja na tym odcinku z przynajmniej 1 stojącym składem towarowym z czynną lokomotywą... Ciężko mi sobie wyobrazić jak ten ruch towarowy jest upychany tu w godzinach szczytu pociągów pasażerskich w dni robocze...
 
 
rado119 
Ekipa KŚC

Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 1065
Skąd: Jo je stela!
Wysłany: 18 Marzec 2017, 20:32   

Bułarzej napisał/a:
Ciężko mi sobie wyobrazić jak ten ruch towarowy jest upychany tu w godzinach szczytu pociągów pasażerskich w dni robocze...


Albo szybka jazda w odbiegu, albo stójka na przeczekanie szczytu. Przykładowo Mn 80053 do Ostrawy-Kończyc stoi w stacji Liskovec u Frydku zwykle co najmniej do godz. 15:00, a dopiero później rusza w dalszą trasę, zaliczając jeszcze zazwyczaj postój w stacji Paskov. Solidny, narastający ruch z fabryki HMMC z Noszowic, aż miło się to ogląda. Zwykle około 15:00 z tej fabryki wyjeżdżają ładowne autolawety.
 
 
 
Bułarzej 
Zbrojne ramię KŚC

Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 2243
Skąd: Giza
Wysłany: 18 Marzec 2017, 20:38   

Drugi tor z Racimowa do Frydka staje się coraz bardziej palącym problemem.

Krzyże osobówek o końcówkach godzin :16 oraz :46 w dni robocze w Paskowie dodatkowo wydłużają ich czas jazdy na odcinku Kończyce - Frydek.

Ja bym też po drugiej strony Olzy chciałbym mieć takie problemy z przepustowością 8-) .
 
 
rado119 
Ekipa KŚC

Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 1065
Skąd: Jo je stela!
Wysłany: 18 Marzec 2017, 21:56   

Tutaj aktualny wykres ruchu dla planowych pociągów na linii 323:
http://gvd.cz/cz/data/njr/png/L302/index.html
 
 
 
Bułarzej 
Zbrojne ramię KŚC

Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 2243
Skąd: Giza
Wysłany: 25 Czerwiec 2017, 20:45   

Jakby kogoś interesowało jak wygląda organizacja ruchu pociągów na nowym przystanku Frensztat pod Radhoszczem Miasto to skład (głównie zestawiony z lokomotywy serii 754 oraz 4 wagonów), który przyjeżdża z Ostrawy stoi chwilę po wysadzeniu podróżnych oczekując na zamknięcie zapór na okolicznej drodze i sygnał na (zapewne przestawionym na okoliczność budowy tego przystanku) semaforze wjazdowym tej stacji Frensztat pod Radhoszczem. Skład jest pchany w kierunku tej stacji (konduktor stoi w pierwszym wagonie).

W stronę Ostrawy taka sytuacja w obecnym RJ rzadko występuje z powodu tego, że tym kierunku są to kursy przelotowe z Wałaskiego Międzyrzecza, lub krótkie łączniki do głównej stacji w tym mieście wykonywane przez pojazdy serii 814.

Przystanek ten jest położony blisko wielkiego osiedla mieszkaniowego. Stąd na uroczy rynek tego miasta jest pieszo ok. 10 min. Dociera do niego szlak turystyczny na Radhoszcz (przez Mały Jawornik).

W obecnym RJ w weekendy składy kończące bieg we Frensztacie (na stacji lub tym przystanku) mają szybie przejście na skład do Ostrawy (przyjazd o końcówce :10 na stację, lub :15 na przystanek i powrót o tej samej godzinie o końcówce :50 z przystanku, lub :55 ze stacji).
 
 
Bułarzej 
Zbrojne ramię KŚC

Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 2243
Skąd: Giza
Wysłany: 30 Czerwiec 2017, 20:45   

Trzeba przyznać, że pociągi na tej linii w weekendy pięknie pracują frekwencyjnie. W zeszłą niedzielę w popołudniowych pociągach złożonych oczywiście z 4 wagonów nr 3137, 3137 oraz 3145 do Ostrawy oraz 3140, 3142 do Frensztatu (ten drugi skomunikowany z pociągiem do Brna) bardzo wysoka frekwencja (w każdym z pociągów też sporo rowerzystów). Ładnie pracują frekwencyjnie w kierunku Ostrawy weekendowymi popołudniami właściwie wszystkie stacje i przystanki między Frensztatem a Frydkiem.

No cóż pozostaje pogratulować skutecznej konkurencji z dwupasem między Frydlantem a Ostrawą a zarazem bardzo dobry prognostyk przed zbliżającą się elektryfikacją :).

Nie należy zapomnieć o ruchu towarowym na tej linii oprócz najbardziej obciążonego takimi przewozami odcinka między Ostrawą Kończycami a Frydkiem pojedyńcze wagony i grupy wagonów docierają obecnie do Frydka (załadunek drewna), stacji Baška (chyba to był złom) oraz do Frydlandu (również załadunek drewna).

Dzieje się 8-) .
 
 
Bułarzej 
Zbrojne ramię KŚC

Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 2243
Skąd: Giza
Wysłany: 26 Lipiec 2017, 17:05   

Bardzo ciekawy artykuł odnośnie starań Kraju Morawsko-Śląskiego o nowy tabor na linię Ostrawa - Wałaskie Międzyrzecze (w j. cz):
http://fm.denik.cz/zpravy...y-20170731.html

Roczna dotacja Kraju do przewozów regionalnych wynosi 900 kC, czyli ok. 150 mln zł. Czyli mniej niż roczna dotacja do tego kolejowego śląskiego badziewia transportowego. A różnica w ofercie i taryfie jest kolosalna na korzyść Kolei Czeskich.
 
 
Bułarzej 
Zbrojne ramię KŚC

Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 2243
Skąd: Giza
Wysłany: 20 Wrzesień 2017, 16:10   

O nowej umowie na przewozy między Ostrawą a Frensztatem i Ostrawicą od 2019 do 2024 roku Kraj Morawsko-Śląski będzie rozmawiał z 3 przewoźnikami (Kolejami Czeskimi, Regiojetem a Leo Expresem). Może być ciekawie 8-) .

Źródło (w j. cz.):
https://ostrava.idnes.cz/vlakove-spojeni-do-beskyd-laka-i-soukrome-dopravce-fwa-/ostrava-zpravy.aspx?c=A170915_352199_ostrava-zpravy_woj
 
 
Bułarzej 
Zbrojne ramię KŚC

Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 2243
Skąd: Giza
Wysłany: 7 Luty 2018, 23:08   

Kraj Morawsko-Śląski wybrał Koleje Czeskie na przewoźnika na trasie Ostrawa - Frensztat.

Umowa na 4 lata (od grudnia 2019 do grudnia 2023 roku) na kwotę 441 mln Kč (ok. 72 mln zł.) przewiduje w 2020 roku zastąpienie obecnych wagonów na tej trasie zmodernizowanymi składami. W trakcie eletryfikacji tej linii Kraj chce kupić 5 jednostek typu Push-Pull :-) .

Źródło:
http://www.patriotmagazin...si-se-i-sluzby/

I jeszcze stamtąd takie zdanie, którego nie trzeba tłumaczyć: "Dvoukolejná by měla být železnice mezi Ostravou-Kunčicemi a Frýdkem-Místkem." 8-) .
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by kemustek from Forum PC